ZS no11

ZS no11

środa, 18 marca 2015

Fitjar 13– Czwartek_ Narodowe gotowanie


17:00
After everyone has returned from Engesund, meeting at school and making food together.
Po powrocie a farmy łososi każdy był nieco głodny, a tymczasem należało ugotować własne narodowe danie. Wcześniej przedstawiliśmy norweskiej szkole kilka propozycji naszych dań narodowych poczynając od bigosu a na roladzie i kluskach śląskich kończąc. Tymczasem Norwegowie wybrali PIEROGI. W związku z czym trzeba było najpierw przywieźć  polski twaróg do Fitjar, aby móc zrobić ruskie pierogi. Na miejscu można było kupić czarne jagody i truskawki tak, że mieliśmy wersję i na słodko, i na słono. 





W czasie, gdy w kuchni trwało  wielkie narodowe gotowanie, koordynatorzy projektu kończyli ustalanie szczegółów kolejnego spotkania w Kiskunhalas, na Węgrzech, w maju 2015 roku.

Degustacja siedmiu potraw zajęła nam trochę czasu, ponieważ naprawdę trudno było się zdecydować, co wybrać. Jedni optowali za wyborną jagnięciną norweską, inni za tureckim kuskusem. Ni zapomniano też o węgierskim gulaszu. A właściwie można byłoby podsumować tradycyjnym bajkowy zakończeniem – I ja tam byłem, miód i wino piłem i wszystko, co widziałem, to wam opowiedziałem. Miodu ani wina nie piliśmy, była za to pyszna woda a jedzenie? Zdjęcia mówią same za siebie, chociaż dobrze byłoby dołączyć do nich zapach. I smak! Palce lizać!


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz