12.00 – 14.00 Pupils: Get to
know each other, activities
Teachers: Information
about Young Entrepreneurs by Nina Østensjø Borrevik
Dwie kolejne godziny dla uczniów oznaczały zwykłe towarzyskie rozmowy. Nie jest łatwo znaleźć się w grupie nastolatków i rozpocząć rozmowę w obcym języku. w dodatku pod czujnym okiem kamery, czyli nauczycieli pragnących udokumntować zdjęciami wszystkie poczynania swoich podopiecznych.
Tymczasem nauczyciele zgromadzili się w audytorium, gdzie miała wykład pani Nina Østensjø Borrevik , przedstawicielka norweskiej wersji Junior Achievement. Tylko Estonia i Rumunia aktywnie uczestniczyły w tym programie. Jest on podobny do polskich kursów i akcji organizowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Pani Nina przedstawiła zalety uczestniczenia w programach, które sa organizowane we wszystkich krajach. Właśnie uczniowie szkoły w Fitjar będą wystawiali swoje produkty na Targach Młodych przedsiębiorców w Bergen.
Norwegowie wiedzą, że nawet najbardziej poważny temat można zrozumieć łatwiej, gdy wprowadzi się relaksacyjne ćwiczenie. I takiemu ćwiczeniu zostali nauczyciele poddani. Żeby ni ebyło zbyt łatwo, nauczyciele dostali zadanie domowe - przygotować ice breakers na następne spotkanie w Kiskunhalas, na Węgrzech.
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości
Materiały pomocnicze
Przedsiębiorczość w szkole
Przedsiębiorczość to program adresowany do młodzieży gimnazjalnej i jej nauczycieli. Celem programu jest kształtowanie przedsiębiorczych umiejętności i zachowań uczniów. Uczeń, pracując zgodnie z ideą programu, poszukuje pomysłów na różne formy aktywności, planuje działania pod względem organizacyjnym i finansowym, pracuje w zespole ukierunkowanym na efekt, dokumentuje swoją pracę, prezentuje efekty działania oraz dokonuje samooceny. Nauczyciel jest moderatorem tych działań, wprowadza w problematykę przedsięwzięcia, stawia problem, inspiruje do działania. Do programu opracowano pakiet materiałów dydaktycznych.
Jest tylko jeden sposób nauki - poprzez działanie.
Paulo Coelh
Paulo Coelh
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz