ZS no11

ZS no11

poniedziałek, 1 grudnia 2014

PIERWSZY ROK _plan

2014-1-BG01-KA201-001453_7

“Life is a project, be an entrepreneur, make it successful.”


DZIAŁANIA W PIERWSZYM ROKU

1.   PAŹDZIERNIK  

  • Poinformowanie uczniów, nauczycieli, rodziców i lokalnej społeczności o zaaprobowaniu projektu poprzez samorząd uczniowski, radę pedagogiczną, radę rodziców, a także na spotkaniach z rodzicami, poprzez lokalne radio, TV i prasę.
  • Uformowanie zespołu nauczycieli.
  • Przedstawienie działań projektu.
  • Poinformowanie lokalnych mediów.

2.           LISTOPAD

  • Wybranie uczniów, którzy będą uczestniczyć w projekcie.
  • Uformowanie zespołu uczniowskiego.
  • Uformowanie międzynarodowego zespołu zarządzającego projektem /9 nauczycieli - koordynatorów i 7 uczniów/.
  • Przygotowanie przez uczniów tablicy, strony i blogu projektu dla umieszczania informacji i komunikacji między partnerami projektu.
  • Wybranie logo projektu.
  • Przygotowanie pierwszego spotkania - przygotowanie przez uczniów prezentacji swojego kraju, miasta, szkoły.  
  3.           LISTOPAD

PIERWSZE SPOTKANIE W POLSCE
Pierwsze - organizacyjne - spotkanie w Polsce - 25-28.11.2014 roku.  
Zostaną przedyskutowane szczegóły działań w pierwszym roku oraz sprawy logistyczne, wizyty w szkołach, ewaluacja poszczególnych etapów projektu, różnice i podobieństwa systemów edukacyjnych, wyznaczone zostaną  osoby odpowiedzialnych za poszczególne etapy realizacji projektu.

4.           GRUDZIEŃ

  • Przygotowanie miesięcznego  programu zajęć. Zaprezentowanie programu na tablicy  i na stronie projektu.
  • Szkolenia podczas pierwszego roku projektu  na wybrane tematy z zakresu przedsiębiorczości zarówno te zawarte w szkolnych programach, jak i dodatkowe.
  • Prowadzenie badań na tematy:
    • stan  lokalnego biznesu  oraz spotkania z jego przedstawicielami;
    • zatrudnienie młodych ludzi,
    • rynek pracy - rozbieżności pomiędzy kwalifikacjami poszukiwanymi a posiadanymi.
  • Utworzenie raportu i opublikowanie go na stronach projektu.
  • Wizyty w firmach.

5.           STYCZEŃ

  • Prowadzenie badań na tematy:
    • stan  lokalnego biznesu  oraz spotkania z jego przedstawicielami;
    • zatrudnienie młodych ludzi,
    • rynek pracy - rozbieżności pomiędzy kwalifikacjami poszukiwanymi a posiadanymi.
  • Utworzenie raportu i opublikowanie go na stronach projektu.
  • Badanie międzynarodowej sytuacji ekonomicznej; przygotowanie raportu.

6.           LUTY

  • Przygotowanie spotkania w Norwegii.
    • Przygotowanie  przez każdy kraj prezentacji na temat sytuacji ekonomicznej w swoim kraju  - raport, prezentacja, plakat.
    • Wspólna prezentacja, raport, plakaty na temat  międzynarodowej sytuacji ekonomicznej  z wykorzystaniem badań wszystkich partnerów -zespół norweski.

7.           MARZEC
Marzec: 9.03.2014 – 13.03.2014
Przyjazd: 8.03
Wyjazd: 14.03
Spotkanie w Norwegii - 5 dni/ oprócz 2 dni przeznaczonych  na podróż/

  • Zaprezentowanie  raportów i plakatów  wszystkich partnerów  na wystawie;
  • Wykład konsultanta biznesowego  na temat “ Tworzenie i zarządzanie małym przedsiębiorstwem”.
  • Szkolenie dla uczniów i nauczycieli.
  • Zajęcia interaktywne na ten sam temat dla wszystkich.
  • Wizyta w firmie.
  • Wywiady i reportaże dla lokalnych mediów.
  • Ankieta na temat szkolenia i spotkania.
  • Zamieszczenie rezultatów wypracowanych podczas wizyty na stronie projektu  i zebranie wszystkich raportów w formie papierowej.

8.           KWIECIEŃ

  • Poinformowanie grona pedagogicznego, uczniów i rodziców o spotkaniu w Norwegii.
  • Artykuły w lokalnych mediach.
  • Utworzenie uczniowskiej Agencji Reklamowej.
  • Nabycie niezbędnych materiałów, oprogramowania do rozpoczęcia działalności Agencji Reklamowej.
  • Praca Agencji Reklamowej.
  • Biznes plany dla Agencji oraz edukacyjne materiały na temat przedsiębiorczości będą załadowane na różne platformy.
  • Współpraca z biznesmenami i profesjonalistami - wolontariuszami.
  • Wizyty w firmach.
  • Ewaluacja spotkań, szkoleń, etapów wdrożenia działań projektowych

9.           MAJ

  • Realne działania  Agencji Reklamowej.
  • Uczniowskie firmy zarejestrują się na platformie dla szkolnych przedsiębiorstw, tak, aby mogły komunikować się z podobnymi firmami i szukać partnerów w przemyśle oraz przeprowadzać wirtualne transakcje.
  • Współpraca z wolontariuszami  - biznesmenami i profesjonalistami.
  • Wizyty w firmach.
  • Przygotowanie do wizyty na Węgrzech; materiały wyprodukowane przez Agencję Reklamową , ulotki, broszury itd.

10. MAJ

Spotkanie na Węgrzech: 11.05. 2015 – 15.05.2015
Przyjazd: 10.05
Odjazd: 16.05
Spotkanie na Węgrzech  - 5 dni/  oprócz 2 dni przeznaczonych  na podróż/

  • Targi agencji reklamowych  i dyskusja na temat idei stworzenia wspólnej, międzynarodowej agencji.
  • Seminarium na temat “Międzynarodowa Firma” - tworzenie, rejestracja, zespół zarządzający i biznes plan. Podzieleni na zespoły  uczniowie  wezmą udział w całym procesie tworzenia firmy.
  • Interaktywne ćwiczenia tematyczne dla wszystkich uczestników.
  • Wizyta w firmie międzynarodowej.
  • Założenie międzynarodowej agencji reklamowej.
  • Wywiady i sprawozdania dla mass mediów.
  • Ankieta na temat rezultatów szkolenia i spotkania.
  • Umieszczenie rezultatów spotkania na stronie projektu.
11.        CZERWIEC

  • Poinformowanie grona pedagogicznego, uczniów i rodziców o spotkaniu na Węgrzech.
  • Artykuły i wywiady w lokalnych mass mediach.  
  • Nabycie niezbędnych materiałów, oprogramowania do rozpoczęcia działalności Międzynarodowej Agencji Reklamowej.
  • Realne działania Międzynarodowej Agencji Reklamowej.
  • Biznes plan Międzynarodowej Agencji Reklamowej i materiały edukacyjne na temat przedsiębiorczości będą umieszczone na różnych platformy.
  • Ankieta na temat rezultatów szkoleń i spotkań.
  • Umieszczenie rezultatów na stronie projektu.
  •  
12.        LIPIEC I SIERPIEŃ

Przygotowanie i utworzenie raportu rocznego dla Narodowej Agencji (FRSE w Warszawie)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz